hoog slagingspercentage NIMA-Examen Basismarketing

Ook dit jaar een hoog slagingspercentage NIMA-Examen Basismarketing

Dit jaar deden 28 studenten examen, 20 studenten van het  Astrum College en 8 studenten van ROC A12 uit Ede. De studenten uit Ede zijn allemaal geslaagd, een prima resultaat aldus Martin Sparreboom die de studenten voor  het examen heeft voorbereid. Van de studenten van het Astrum College zijn 14 studenten geslaagd.  Een iets lager percentage dan vorig jaar maar marketingdocent Wim Meurs is toch heel tevreden over het resultaat.

Als Education partner van het NIMA kan het examen op locatie gemaakt worden. Dit jaar was dat in Velp. Een medewerker van het NIMA neemt het examen af. Het Education Partnership kent nog meer voordelen zoals het lidmaatschap van het NIMA voor twee docenten, het bijwonen van NIMA–workshops (Education Days) en een abonnement op het Tijdschrift voor de Marketing. 

ROC A12 is sinds september 2016 officieel Education Partner van het NIMA, na een succesvolle pilot te hebben gedraaid. Studenten kunnen, in het kader van het Excellentietraject, boven op hun lessen NIMA–examentraining volgen om goed voorbereid het NIMA–examen Basismarketing te kunnen maken.

Wim Meurs: ‘’Je tilt de marketing naar een hoger niveau. Dat past perfect binnen ons streven naar excellentie. Door dit aan te bieden, onderscheiden we ons van andere scholen. Het grote voordeel voor studenten is dat ze weten op welk niveau ze staan bij marketing. NIMA is de landelijke norm op het gebied van marketing. Daar kun je mee voor de dag komen bij het bedrijfsleven. Ander voordeel is dat ze goed kunnen scoren voor het vak marketing dat ze toch al moeten volgen binnen hun opleiding. De stof die in dit traject wordt behandeld overlapt en verdiept sommige onderwerpen.”

Naast de marketing in het Excellentieprogramma op te nemen is de wens om de marketing ook in de keuzedelen aan te bieden. Voor de komende jaren kunnen studenten van verschillende domeinen de keuzedelen Basismarketing, Online marketing volgen. Het excellentieprogramma zal zich dan meer richten op het marketingexamen NIMA-A.